fbpx
Zpět na blog

„Ty vole jeď, co děláš! No jasně, ani blinkr nedáš!“
„Byly tam otázky, který jsme se ani neučili, fakt to nešlo…“
„Šéf je dement.“
„Za všechno může EET.“
„Za všechno může Kalousek.“
„Asi úplněk, chápeš…“

Mezi lidmi koluje nebezpečná teorie.

Většina z nás si na denní bázi na něco stěžuje nebo nadává a obhajuje to tím, že je přeci dobré všechnu negativitu dostat z těla ven a ventilovat své emoce. Z části to je pravda, není dobré v sobě zadržovat negativní pocity. Z větší části je to ale blud, který je příčinou několika nepříjemných důsledků.

Mozek podle neurovědy funguje tak, že tvoří mosty mezi jednotlivými synapsemi, čímž umožňuje snadnější přenos elektrického signálu nesoucí informace. Pokaždé, když tento vzruch proběhne, se synapse přiblíží blíže k sobě. Čím častěji tedy myslíte na určitou věc, tím snadnější je přenos této informace a tím častěji na ni budete myslet.

Kdykoliv si stěžujete, zvyšujete tím šanci, že k vám začnou přicházet negativní myšlenky. Zároveň zvyšujete i frekvenci jejich objevování, takže vás budou během dne přepadávat častěji. Kromě přepisování vašeho mozku účinkuje stěžování si negativně také na vaše zdraví – oslabujete svůj imunitní systém, zvyšujete si tlak i riziko srdečních chorob a obezity. zdroj

Jak si tedy přestat stěžovat?

Přivítejte výzvu: 21 dní bez stěžování si

Princip je snadný.

  1. Na zápěstí si dejte náramek. Na levé, na pravé, to je fuk. Tímto začal Den 1 z vaší 21denní výzvy.
  2. Kdykoliv si postěžujete nebo zanadáváte, přendejte si náramek na druhou ruku. Jsme zpátky na Dni 1.
  3. Vydržte. Cílem je vydržet celých 21 dní bez přendání náramku. Průměrně lidem trvá 4-8 měsíců, než výzvu splní.

Tímto způsobem přeprogramováváte svůj mozek a odnaučujete ho stěžovat si. Důležité je definovat si, co se počítá jako stěžování. Každý si definice můžete poupravit, mně se líbí tato:

Stěžování si: Popisování události nebo osoby negativně bez návrhu kroků k vyřešení dané situace.

Zahrnuji do toho i nadávání a pomlouvání.

Toto by tedy způsobilo přendání náramku:

„Nesnáším dopravní zácpy.“ nebo
„Zase je kosa, fakt se těším na léto“ nebo
„Blázníš? Na to nemám, to je drahý.“

A toto by přendání nezpůsobilo:

„Nesnáším dopravní zácpy, radši budu chodit o půl hodiny dřív spát abych mohl o půl hodiny dřív vyjet.“
„Je zima, aspoň se otužím a léto si o to víc užiju.“
„Abych si tohle mohl pořídit, musím přestat prokrastinovat a začít víc makat.

Až tuto výzvu splníte, uvidíte sami, že se cítíte sebejistěji a že se nenecháte tak snadno vytočit.

Shrnutí

  • Stěžování si má negativní dopady na vaši mysl i tělo
  • Účinným řešením je 21denní výzva nestěžování si za pomocí náramku, který si přendáte z ruky na ruku kdykoliv si postěžujete. Tím začnete opět od prvního dne.
  • Odsouhlaste si svou definici stěžování si a odstartujte Den 1.
  • Sledujte pozitivní změny, které tato výzva přinese a vyzvěte své okolí, ať se také zapojí.

Můžete také navštívit oficiální web této výzvy.

Newsletter icon

4-6 tipů týdně

Jednou týdně ti pošlu krátký výcuc nejzajímavějších informací o podnikání a osobním rozvoji. Žádný spam, jen konkrétní nástroje, knihy, videa, myšlenky a life hacky. To vše ve 4-6 odrážkách.