fbpx
Zpět na blog

Pro koho tato příručka je?

Pokud si chcete založit svůj eshop a začít podnikat na internetu, tato příručka je pro vás. Pokud jste nikdy nepodnikali, tato příručka je pro vás. Pokud nemáte žádné zkušenosti s programováním, tato příručka je pro vás.

Je pro všechny, kteří mají fyzický nebo virtuální produkt (nebo o něm teprve přemýšlí) a chtějí ho efektivně prodávat online. Najdete zde konkrétní tipy a postupy, které vás provedou vytvořením eshopu, založením živnostenského oprávnění a dalšími administrativními nutnostmi, odesíláním zásilek zákazníkům a spustíte svou první marketingovou kampaň.

PS: Pokud si eshop nechcete tvořit sami, najměte si mě 😉

Kolik toho máte přečíst?

Celá příručka je rozdělena do devíti kapitol (a jedné bonusové), které na sebe logicky navazují. V každé z nich se dozvíte věci, které vás v podnikání posunou dál a doporučuji proto žádnou z nich nepřeskakovat. Pokud však již třeba marketingu rozumíte a zajímají vás jen technické aspekty eshopování (nebo naopak), přeskakujte, jak je libo.

Poznámka: Návod ještě není kompletně dokončený, v rejstříku níže zjistíte, které kapitoly jsou již sepsané a na které si ještě pár týdnů musíte počkat.

Kdo jsem?

Jmenuji se Vít Libovický a jsem spoluzakladatelem firmy Mementerra. Přes náš eshop, který jsem na WordPressu vytvořil, jsme od 10. prosince 2016 do 17. prosince 2018 prodali knihy za více než 8 100 000 Kč (cca 14 160 objednávek). Nemůžu vám garantovat, že váš byznys plán uspěje. Můžu vám ale garantovat to, že si díky tomuto návodu vytvoříte funkční eshop podobný tomu našemu a představíte ho prvním potenciálním zákazníkům.

Tržby Mementerra 2016-2018

Co budete potřebovat, abyste mohli následovat tento návod?

1. Nápad
Měli byste mít představu o tom, co chcete prodávat. Od toho se bude odvíjet například název domény, který si vyberete a jejímž zakoupením vás provedu.

2. Přístup k internetu a notebook nebo pc
Tento návod není stavěný pro vytváření eshopu z mobilu.

3. Pasivní znalost angličtiny
Většina návodů, které na internetu budete hledat, je v angličtině. Přestože je WordPress přeložený do češtiny, někdy se čtení anglických textů prostě nevyhnete. Navíc existuje spousta užitečných online nástrojů, které vám usnadní život a které český překlad postrádají.

4. Pár korun
Peníze budete potřebovat na zakoupení domény a webhostingu (683 Kč na rok hostingu včetně domény) a založení živnostenského oprávnění (1000 Kč). Pokud už živnosťák máte, ušetříte tisícovku. A jestli navíc máte i doménu a webhosting, nebudete vůbec muset vytáhnout kreditku. Celý návod můžete následovat i bez živnosťáku a založit si ho až jako poslední krok přes spuštěním prodejů.

5. Ochota učit se a Googlovat
Jo, zní to skvěle, kdo by se nechtěl naučit něčemu novému. Věřte mi ale, že jsou chvíle, kdy jen chcete prodávat a nechcete zjišťovat, jak lépe nastavit fakturační systém, aby dělal to, co po něm chcete. Takže se připravte na každodenní dávku googlování 🙂

6. Trpělivost
Eshop si nevytvoříte během jedné hodiny. Abyste mohli vydělávat online, musíte nejprve investovat svůj čas. Na druhou stranu si nemusíte brát dva měsíce dovolené z práce. V průběhu návodu vám budu dávat co nejvíce tipů, které vám ušetří čas a díky nimž se vyvarujete failů, které potkaly mě.

A co naopak nepotřebujete?

1. Předchozí zkušenosti s podnikáním
Zkušenosti jsou jistě výhodou, ale ne nutností. Tento návod jsem psal zejména pro lidi, kteří k podnikání ještě nepřičichli a touží začít vydělávat na sebe.

2. Znalost programování nebo jakýchkoliv nástrojů pro tvorbu grafiky.
Vše za vás vyřeší WordPress.

3. EET pokladnu.
Pokud nechcete mít fyzická odběrová místa s možností platby v hotovosti, nepotřebujete EET pokladnu. Na platby převodem a na dobírku se EET nevztahuje a EET u platby kartou za vás vyřeší platební brána GoPay. Nenechte se tedy vystrašit tím “hrozným a zlým” EET.

Co na vás čeká?

1. kapitola: Byznys plán
Každý byznys začíná nápadem. Než se pustíte do tvorby eshopu, musíte si odpovědět na otázky, kterými si ujasníte vaše PROČ, CO a JAK.

2. kapitola: Registrace domény a webhostingu
Špatně pojmenovaný eshop je jako prodávání Rolexek ve stánku polepeném reklamou od Lidlu. V této kapitole si zajistíte svou unikátní doménu a webhosting.

3. kapitola: Instalace WordPressu
Po následování pokynů z této kapitoly budete mít svůj vlastní funkční web, kterým se budete moct pochlubit přátelům. (Fešný ohoz mu dodáme ve 4. kapitole.)

4. kapitola: Design a brand
Design vašeho eshopu je základ. Nechcete návštěvníkům konference (vašim zákazníkům) servírovat šampaňské v teplácích. Design svého webu zvládnete vytvořit i s nulovými grafickými znalostmi.

5. kapitola: Instalace WooCommerce a nastavení produktů
V několika snadných krocích nainstalujete WooCommerce, což je bezplatné rozšíření pro WordPress, které vám umožní prodávat cokoliv.

6. kapitola: Doprava (Připravuje se)
Aneb jak netrávit hodiny ve frontě na České poště. Pokud chcete prodávat virtuální zboží (e-booky, fotky atd.), tuto kapitolu můžete téměř celou přeskočit. Jestli ale plánujete posílat fyzické balíčky, může tato kapitola být to nejužitečnější, co si z celého návodu odnesete.

7. kapitola: Platby (Připravuje se)
Eshop bez možnosti platby je jako… no zkrátka není eshop. V této kapitole si posvítíme na jednotlivé možnosti přijímání plateb. Zjistíte, jak nastavit patby převodem, kartou nebo na dobírku.

8. kapitola: Administrativa (Připravuje se)
Uggghh… Přeji si, abych tuto kapitolu mohl vynechat. Zároveň si přeji, abych měl možnost přečíst si tento návod ještě před tím, než jsem začal podnikat online. Dozvíte se vše podstatné o zakládání živnosti nebo firmy, o bankovních účtech, fakturaci, GDPR, daních a všech dalších vtipných záležitostech, které vás budou pronásledovat ve snech.

9. kaptiola: Marketing (Připravuje se)
Stěrače stírají, produkt připraven, eshop ready. Je čas začít prodávat!
V této kapitole se naučíte základy proma na sociálních sítích, získáte návod na vytvoření cílených reklam na Facebooku a snad i první zákazníky (rodina a přátelé se nepočítají!). Každý produkt je odlišný, ale na vlastních zkušenostech vám popíši, co funguje nám v Mementeře a co můžete zkusit i vy.

Bonus: Mindset a automatizace (Připravuje se)
Bez správného mindsetu (nastavení hlavy) daleko nedojdete. Je potřeba se neustále učit, zlepšovat, překonávat nové překážky a věřte mi, že provozování eshopu vám takových příležitostí dá celá kvanta. O některých výzvách, které vás mohou potkat (a o tom jak se s nimi vypořádat) píši v této bonusové kapitole.

Pokud se vám navíc eshop opravdu rozjede, nebudete vědět, kde vám hlava stojí. A přesně proto se vám budou hodit tipy, jak zefektivnit vaše systémy, abyste ušetřili maximum času a vytvořili si z větší části pasivní příjem.

 

Tak co, jste ready? Jdeme na to!