fbpx
Zpět na blog

Hledáte inspiraci, v čem začít podnikat? Chcete rozšířit sortiment svého již zaběhlého eshopu?

Já s kolegou jsme do Birminghamu na veletrh Spring Fair 2019 letěli z toho druhého důvodu.

Co: 20 hal nacpaných výrobci a distributory
Kde: Birmingham, UK, prostory NEC, 5 minut od letiště
Kdy: 4-5 dní každý únor a září
Za kolik: Vstup zdarma, registrace online
Web Spring Fair: www.springfair.com
Web Autumn Fair: www.autumnfair.com

O existenci tohoto veletrhu jsem se dozvěděl na semináři Recepty pro podnikatele od Antonína Kokeše, zakladatele Albi a Antonínových pekáren. Jejich tým z Albi tam prý každoročně lítá, aby se inspirovali novými trendy.

Necelý týden před začátkem akce jsme se rozhodli, že tam zaletíme a poohlédneme se po nových nápadech do Mementerry. Ubytko jsme ještě sehnali, zpáteční letenky koupili za 3400 pro každého, vytiskli si visačky a bylo to. O několik dní, zaseklý autobus a zpožděné letadlo později (ten den napadlo asi 20 čísel sněhu – 3. 2. 2019) jsme již byli na cestě do Anglie.

Vítek a David na Spring Fair veletrhu

Veletrh se koná v prostorách NEC (National Exhibit Centre) a je to fakt gigant – stojí za to předem si naplánovat, do kterých hal chcete prioritně zavítat. Celou výstavu jsme sice prošli ve dvou dnech za takových 10 hodin, ale to bylo tím, že jsme nenašli zas tolik příležitostí pro náš byznys. Vzhledem k tomu, že prodáváme zážitkové knihy / alba, nejvíce času jsme strávili v papírenské a dárkové sekci, kde jsme hledali různé doplňky pro kreativní tvoření, čmárání atd.

Mapka veletrhu Spring Fair 2019

Největší zastoupení stánkařů měla podle mě tato odvětví: oblečení, bytové dekorace, dům/zahrada, kancelář/papírnictví/přáníčkadětské hračky. Elektroniku tam téměř nenajdete, takže pokud tento report čte někdo z Alzy, zmáčkněte ctrl+W. Jestli budou sekce stejné i v podzimním Autumn Fair netuším, sledujte jejich web.

Jedna hala z 20 na veletrhu Spring Fair Birmingham

Doufal jsem, že si z veletrhu přivezeme spoustu vzorků produktů, které pak doma projdeme a ukázážeme ostatním. Bohužel naprostá většina firem měla jen pár výstavních kusů od každého typu zboží a nebyly na prodej. Na druhou stranu vás vždy více než rádi zapsali na seznam potenciálních odběratelů, které po akci kontaktují emailem. Dostali jsme se takto k několika vychytávkám, které bychom jednokusově nikdy nedokázali koupit za velkoobchodní cenu.

Spring / Autumn Fair se vyplatí navštívit, pokud:

  • …prodáváte bytové dekorace a chcete nové krásné i netradiční produkty do svého sortimentu.
  • …máte podivnou zálibu v ještě podivnějších výzdobách na dětské oslavy.
  • …chcete na pár dní vypadnout z ČR
  • …chcete přespat v jediném volném (a značně pochybném) hostelu, který jste našli, a vynahradit si to delikátní all-you-can-eat večeří a snídaní.
  • …si chcete britskou angličtinou pohovořit s obchoďáky, kteří vědí, že si od nich stejně nic nekoupíte.
  • …chcete alespoň několik dní v roce splnit svůj limit kroků ve Fitbitu.
  • …chcete ochutnávat čokolády, steaky a gin tonic zdarma. (Co že to promovali… brčka, skleničky, značku alkoholu nebo barový pult? Už nevím, ale ten gin tonic byl skvělej!)

Suma sumárum – pro náš byznys jsme moc inspirace nenašli, ale výlet to byl parádní.

Více fotek z akce najdete na mém instagramu.

10 kroků k rozjezdu podnikání

Chceš rozjet něco svého? Přidej se k mému týdennímu newsletteru a získej zdarma PDF infografiku s deseti kroky k rozjezdu podnikání a pěti bonusovými tipy pro efektivní budování byznysu.