fbpx
Zpět na blog

Skočil jsem z mostu do Vltavy v 5°C.
Mluvil jsem před 120 studenty o tom, jak je důležité mít svou vizi.
Tancoval jsem na Staromáku na hudbu.
Hrál jsem na náměstí divadlo na téma Poslední jednorožec.
Strávil jsem 7 dní ve tmě.
10 dní jsem meditoval 10 hodin denně na španělském retreatu v tichu.
Rok jsem žil v Austrálii.
Zorganizoval jsem několik networkingových akcí pro podnikatele.
Zažil jsem změněné stavy vědomí během holotropního dýchání.
V noci jsem vylezl na 60 metrů vysoký komín.

Všechny tyto situace – některé bláznivější než jiné – rozšířily mé představy o tom, co dokáži. Pokaždé, když jsem se ocitl na hranici (nebo za hranicí) své komfortní zóny, byl příští výstup z pohodlí o to snazší.

Vipassana gong

2017: 10 denní meditační retreat ve Španělsku

Přespávání v lese

2019: Přespávání v lese

Lezení na 60 m vysoký komín

2019: Noční lezení na 60 m vysoký komín

Střelnice

2019: Na střelnici v Praze

Pobyt ve tmě

2018: Poslední okamžiky před zhasnutím a 7 dnech ve tmě

Kiama High School 10 měsíců v Austrálii

2014/2015: 10 měsíců v Austrálii v hostitelské rodině a na střední škole

Thajsko na motorce

2019: 25 dní solo cestování Thajskem – poprvé na motorce.

Nechci se zaseknout na jednom místě a proplouvat životem v polospánku, chci poznávat, objevovat a vědomě prožívat. Výstup z komfortu je jedním ze způsobů, jak si toto připomínám a jak se cítím 100% živ. Odvaha, kterou získávám podstupováním jednotlivých výzev, se sčítá a prosakuje do všech oblastí mého života.

Získáte-li víru, že dokážete cokoliv, co si opravdu přejete, nic vám nebude stát v cestě dosáhnout svých snů, ať už jsou sebevětší a sebeulítlejší.

„Bez toho, abychom vyčnívali a byli originální, se nikdy nedozvíme, kdo jsme“ – Mark Matousek

Zamyslete se.

Kdy jste naposledy udělali něco, co vám bylo nepříjemné, ale co vás zároveň posunulo vpřed a po čem jste se cítili neporazitelní?

Stejně jako chodíte do fitka nebo hrajete na kytaru, i odhodlání a sebejistota jsou dovednosti, které lze trénovat. Můžete přečíst kvanta knih o tom, jak být sebevědomí, zdraví a úspěšní, ale dokud něco reálně nezačnete dělat, bude vám to k ničemu.

Akce – ta se počítá.

Zde jsou tipy, jak trénovat odhodlání a stát se profesionálními vyhledávači nepohodlí.

  1. běžte sami do restaurace – bez mobilu, knížky nebo jiné zábavy
  2. pochvalte něco cizímu člověku
  3. místo toho, abyste přešli na druhou stranu silnice, když proti vám jde někdo, kdo vám není příjemný (skupina lidí, sexy holka), projděte přímo kolem něho bez sklápění hlavy, s otevřeným postojem
  4. navazujte oční kontakt s cizími lidmi a snažte se být těmi, kdo nesklopí zrak jako první
  5. zdravte cizí lidi
  6. požádejte v kavárně o 10% slevu (cílem není ji získat, jen se zeptat)
  7. dejte dýško ve výši celé objednávky
  8. dojeďte někam bez navigace a na cestu se ptejte kolemjdoucích
  9. z ničeho nic si na veřejnosti lehněte na zem a po 20 vteřinách vstaňte a dělejte, jako že nic
  10. tancujte na veřejnosti
  11. místo podání ruky někoho obejměte
  12. obejměte strom
  13. dejte si ledovou sprchu
  14. celý den nejezte
  15. stravte několik dní bez aktivit produkujících velké množství dopaminu (junk food, social media a YouTube, počítačové hry, seriály atd.)
  16. přihlaste se na kurz / pravidelné cvičení či trénink něčeho, co neovládáte a čeho se možná trochu bojíte
  17. při konverzacích odpovídejte na otázky 100% upřímně a ne jen tak, aby se to druhému líbilo
  18. jeďte do ciziny sami
  19. udělejte to, čeho se bojíte
  20. poděkujte někomu, komu jste se dlouho neodhodlali poděkovat
  21. popovídejte si s někým (s rodiči, partnerem, kamarádem,…) narovinu o tom, co cítíte
  22. vystupte o několik zastávek dříve a jděte pěšky
  23. objednejte si jídlo, které jste nikdy neměli
  24. jeďte bez plánování na road trip do neznáma
  25. kdykoliv projdete kolem odpadku ležícího na zemi, hoďte ho do koše – můžete se přidat k Trash Hero
  26. jděte v noci do lesa
  27. celý den nechte mobil doma
  28. pozvěte na rande někoho, kdo se vám líbí
  29. pozvěte na kafe někoho, kdo vás inspiruje
  30. zúčastněte se X-Challenge
  31. vyzkoušejte adrenalinový sport
  32. plňte bláznivé výzvy se svým partnerem nebo partnerkou pomocí knihy Our Love Challenges
  33. přespěte pod širákem

Cílem není zničit se hned na začátku a dostat se do Bohnic. Pokud s vystupováním z komfortu nemáte zkušenosti, začněte zvolna. Vyberte si jednu z výše uvedených aktivit nebo si zvolte svoji vlastní a pusťte se do toho – hned teď udělejte první krok k realizaci, třeba si vyhraďte čas v kalendáři.

Nemusíte se ihned ocitnout daleko v teritoriu toho, co vás děsí. To by možná ani nefungovalo a bylo na škodu. Vyberte si takovou aktivitu, která vás dostane přesně na hranici komfortu, maximálně malý kousek za ni. V této zóně nejefektivněji dosáhnete znatelných výsledků.

Tak co, jste připraveni? 🙂

Narušte své rutiny a vrhněte se do něčeho po hlavě. Můžete získat více, než si myslíte. A když ne, alespoň se pořádně pobavíte! 🙂

Newsletter icon

4-6 tipů týdně

Jednou týdně ti pošlu krátký výcuc nejzajímavějších informací o podnikání a osobním rozvoji. Žádný spam, jen konkrétní nástroje, knihy, videa, myšlenky a life hacky. To vše ve 4-6 odrážkách.